Konu çocuklar olunca en doğal ve kendilerini rahat ifade edebildikleri ortam, oyunlardır. Oyun ve oyuncaklar aracılığı ile çocukların ihtiyaçlarını ifade etmelerine yoğunlaşır oyun terapisi. Güvenli bir ortamda çocukların duygusal problemlerini ifade etmelerine yönelik çok çeşitli oyuncaklar çocuklara sunulmuştur. Çocuklar; sanat, kum, hayal gücü gibi oyun terapisinin çeşitli araçlarını kullanarak kendilerini ifade etme şansına sahip olurlar. Oyun terapisi, travmatik deneyimler geçiren çocukların duygularına ulaşmayı sağlar. Bunlarla nasıl mücadele edeceklerini öğretir. En çok uygulanan teknik rol oyunlarıdır. 6 yaşından büyük çocuklarla konuşma da yapılır. Çocuklar bu sayede negatif duygularını yeniden canlandırırlar ve terapistin yardımıyla üzerinde çalışma şansı bulurlar. 5 yaşından büyük, ebeveyn kaybı, boşanma ve cinsel istismar gibi ağır deneyimler geçiren çocuklara, psikoterapi temelli oyun terapisi, yardımcı olur.

Neden çocuklara oyun terapisi?

Çocuklar oynamayı severler. Çocuklar duygularını yetişkinler gibi ifade etmezler, duyguları hakkında yetişkinler gibi de konuşamazlar. Bu yüzden yetişkinlerle yapılan terapi şekli çocuklara uymaz. Oyun, çocuklar için terapi anlamında kullanıldığında çocuk yaşadıklarını ve duygularını ifade etme ortamı bulur. Çocuklar oyun sırasında yaşadıklarının bir parçası olarak davranışlarını etkileyen kızgınlıklarını, korkularını, üzüntülerini, hayal kırıklıklarını yeniden canlandırırlar.

Oyun terapisi çocuğa nasıl yardımcı olur?

Oyun terapisi sürecinde çocuk olaylarla ilgili bakış açılarını, davranışlarını değiştirebilir. Çocuk oyun sırasında hayal kırıklıkları yaşadıkları olayları yeniden yaratmakla oyun sırasında bu tecrübeleri değiştirme fırsatı bulur.